7.05.2011

"Sałatka owocowa"


Orzeźwiająca, pełna witamin "sałatka owocowa" ,którą możemy przygotować na deser lub zajadać się o dowolnej porze dnia .
Dzisiaj przygotowałam wersję dla dorosłych, a więc z odrobiną alkoholu.
Jest pyszna ,a zmieniając dowolnie składniki otrzymamy różne kombinacje smakowe .
Sezon na owoce cytrusowe właściwie się kończy więc można jeszcze wykorzystać ostatnie zapasy.
  Z pewnością na półkach sklepowych będziemy mogli znaleźć je przez jakiś jeszcze czas ,ale jestem zwolenniczką owoców sezonowych więc czekam z utęsknieniem  na truskawki ,czereśnie ,wiśnie,poziomki ,maliny,porzeczki ,a potem brzoskwinie, morele itd.



A na moją kompozycję owocową zużyłam:

Składniki:
  • ananas /kilka plastrów, mój jest świeży,ale może być również z puszki
  • mandarynki/ 2 szt
  • kiwi/1 szt
  • jabłko /1szt
  • gruszka /1szt
  • banan /1szt
  • wiśnie w syropie/ do dekoracji/
oraz
  • miód/ dowolny ok.2 łyżek
  • sok z limonki
  • ½ szklanki białego wina/użyłam wermut


w wersji bezalkoholowej dowolny sok z owoców



Wykonanie:
Wszystkie owce po uprzednim umyciu/jabłko, gruszka,/ lub obraniu /pomarańcza, mandarynki,kiwi, banan, ananas/pokroić,lub podzielić na małe cząstki i umieścić w salaterkach.
Ozdobić wisienkami.
 Miód połączyć z sokiem z limonki, dodać wino ,wymieszać. Otrzymaną emulsją miodowo- winną polać owoce, przykryć folią i wstawić do lodówki na ok.1/2 godz.
Przyznam się, że nie czekałam tak długo, chociaż „sałatka” ta  powinna być dobrze schłodzona  i pełna winnego aromatu. 



1 komentarz:

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...