31.03.2012

Makaron ruote z sosem porowym i brokułem /romanesco/

Bardzo lubię makarony z sosami warzywnymi i przygotowuję  je  bardzo często.
Jest to dla mnie najlepszy sposób na szybkie danie i zdrowe połączenie składników.
Makarony  mogą  mieć różne kształty, a na sosy nadają się prawie  wszystkie warzywa. 
 Tym razem przygotowałam makaron z sosem porowo-śmietankowym , a całe danie uzupełniłam ozdobnym brokułem, który w Italii nazywa się cavolo romano lub broccolo romanesco.
A tak szczerze , to nie wiem,czy jest to brokuł,czy..... kalafior...?.

Cavolo-broccolo romanesco lub romano



Składniki: /2 porcje/
  • 200 g makaronu kółeczka /ruote/
  • 1 mały por
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 100 ml śmietany  do gotowania /użyłam sojowej/
  • sól i pieprz do smaku
oraz
kilka różyczek brokuła/użyłam  broccolo romano/
liście pora i cienkie plastry marchewki do dekoracji

Wykonanie:

Brokuły umyć, podzielić na cząstki i ugotować w osolonej wodzie /można na parze/. 
Warzywo powinno być miekkie, ale jędrne. Nastawić wodę na makaron i ugotować w/g zaleceń producenta. W międzyczasie  pokroić cienko  dokładnie umyty por. Na  głębokiej patelni rozgrzać oliwę, wrzucić krążki pora  , czosnek i dusić kilka minut. Dodać śmietanę,  zagotować /bardzo krótko/, doprawić do smaku solą , zdjąć z ognia, przelać do wysokiego naczynia i zmiksować. Powstały sos  wlać  z powrotem na patelnię i  podgrzać. Ugotowany, odcedzony makaron wsypać do sosu, dokładnie wymieszać, doprawić do smaku i przełożyć na talerze. Na wierzchu każdej porcji ułożyć różyczki brokuła, ozdobić świeżym porem , cieniutkimi paseczkami marchewki i doprawić świeżo zmielonym pieprzem.

1 komentarz:

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...