31.03.2012

Tort makaronowy z warzywami

  lub ..... Timballo di maccheroni con verdure

............albo  zwyczajnie zapiekanka makaronowo-warzywna

Zapiekankę warzywną w kształcie tortu przygotowuję na obiad  dla kilku osób.  Jest bardzo smaczna, prosta do przygotowania i  jak na zwykły makaron  prezentuje się elegancko na stole.
Smakosze makaronu nie biedą więc  zawiedzeni.  Jak to zwykle z zapiekankami bywa składniki można dowolnie dobierać.
Ja miałam ochotę na szpinak i paprykę.


Składniki: /na 6 osób/ 


  • 500 g makaronu rurki
  • 1 czerwona papryka
  • 1 żółta papryka
  • 400 g szpinaku
  • 2 jajka
  • 400 ml sosu beszamelowego
  • 2 łyżki mleka
  • 20 ml oliwy z oliwek
  • 20 g bułki tartej
  • 30 g masła
  • 40 g startego sera parmezan
  • gałka muszkatołowa do smaku
  • sól i pieprz do smaku






Wykonanie:
Mój tort zrobiłam z połowy składników i użyłam małej tortownicy/ 21 cm/

Ugotować al dente makaron , przelać zimną wodą i pozostawić do przestygnięcia .Nastawić piekarnik na 180 st.  Szpinak podgotować w małej ilości  osolonej wody /ok.2 min. /, odsączyć z nadmiaru płynu i lekko zmiksować.  Na patelni rozgrzać  20 g  masła ,  dodać szpinak, szczyptę gałki muszkatołowej i mleko. Gotować na małym ogniu ok.2 min. doprawić do smaku świeżo zmielonym pieprzem.  Paprykę pokroić w kostkę i podsmażyć na oliwie/na osobnej  patelni – ok.10 min/, doprawić do smaku solą i pieprzem.  Do podsmażonej papryki dodać makaron i wymieszać. Okrągłą foremkę /głęboką, średniej wielkości/ nasmarować pozostałym masłem i wysypać bułką tartą.Użyłam  papieru do pieczenia, którym wcześniej wyłożyłam formę.  Jajka  rozbić widelcem  i wlać do formy. Poruszając foremką rozprowadzić jaja  na całej powierzchni .  Na spód wyłożyć  warstwami połowę szpinaku, 1/3 makaronu z papryką ,  połowę sosu beszamelowego i znów szpinak.  Przykryć warstwę szpinaku pozostałym makaronem, polać beszamelem i posypać obficie startym serem. Wstawić do gorącego piekarnika na ok.20-30 min.  Wierzch powinien się ładnie przyrumienić.


2 komentarze:

  1. Bardzo fajnie ta zapiekanka wygląda. Tak smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. No wygląda nieźle. Mój chłopak jest wielkim fanem makaronu, więc już wiem co mu przyrządzę. Przypuszczam, że oszaleje z radości :)

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...