12.11.2012

Mini quiche Lorraine /po włosku/


Pyszna , bardzo popularna francuska zapiekanka - czyli  kruche ciasto wypełnione nadzieniem z jajek, śmietany, boczku i sera. Doskonała  na obiad, przystawkę,  na przyjęcia, czy  szybki lunch . 
Trochę pracochłonna, choć bardzo prosta do przygotowania,  zawsze się udaje i smakuje wyśmienicie, zarównano na ciepło jak i na zimno. Jest dość tłuściutka , a zatem kaloryczna dlatego robię ją bardzo rzadko, a tym razem  w wersji mini.


Składniki: /  na okrągłą foremkę o średnicy 25 cm. , u mnie 6 małych tartaletek/
ciasto:
  • 200 g mąki pszennej 
  • 1 jajko
  • 100 g masła
  • 1 łyżka startego parmezanu
  • 2 łyżki zimnej wody
  • szczypta soli                                                                                                                            
    nadzienie:
  • 2 jajka
  • 150 g   boczku  pokrojonego w paski
  • 200 g śmietany 22%
  • 150 g sera gruyere/lub innego w-g uznania/
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • świeże listki majeranku
  • 2 pomidory suszone
  • 2 łyżki startego parmezanu
  • sól i pieprz do smaku

Wykonanie:
- Mąkę połączyć z  parmezanem, masłem jajkiem, solą i  zimną wodą  i zagnieść ciasto.
- Utworzoną kulę  zawinąć  w folię spożywczą  i włożyć  do lodówki na ok.1  godzinę.
- Foremki nasmarować tłuszczem.
 - Ciasto rozwałkować,  wyłożyć nim foremki, ponakłuwać  widelcem i wstawić do lodówki.
- Boczek podsmażyć na patelni bez tłuszczu, przełożyć na talerz i odstawić do ostygnięcia.
- Śmietanę wymieszać z jajkami, doprawić do smaku solą , pieprzem /pamiętając, że ser jest słony, a   boczek może być również solony /i gałką muszkatołową.
 - Dodać podsmażony boczek, małe kawałki pomidorów, zioła  i ser pokrojony w kostkę.
 - Masą wypełnić przygotowane ciasto.
- Posypać z wierzchu startym serem. 
- Piec w 200 stopniach ok.15 min. ,a następnie zmniejszyć temperaturę do 180 C i piec jeszcze przez 10-15 tak, aby masa się ścięła i lekko zarumieniła.



9 komentarzy:

  1. No i na to mam smaka:) ale czytam skład ciasta i nie ma tam parmezanu a potem piszesz zagnieść mąkę z parmezenem itd.
    No i jaki to rodzaj sera gruyere (ciemna jestem i nie wiem czym zastapić)choć możę w Italii nie będzie problemy z jego kupnem.


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuszna uwaga! Do ciasta dodałam 1 łyżkę parmezanu, ale można je zrobić bez.
      Ser gruyere to ser francuski,ale można go zastąpić każdym innym łatwo rozpuszczalnym i ostrym w smaku/lub nie/ serem. Bardzo często dodaję ser,który znajdę w lodówce i też świetnie smakuje.

      Usuń
    2. Chciałam zostawić komentarz na Twoim blogu ,ale nie mogę,ponieważ komentarze są zaszyfrowane ,a ja mam problem z wprowadzeniem poprawnego kodu/ nie wiem dlaczego/. "Twoje prace są wspaniałe! Podziwiam Twój talent i anielską cierpliwość. Kiedyś też to lubiłam,ale szydełka i druty leżą na dnie walizki i tak już zostanie.....Wolę spędzać czas w kuchni.
      Dziękuję za odwiedziny i komentarze, błędy poprawione..."

      Usuń
    3. Bardzo dziękuję za odwiedziny na moim blogu:) Na pewno będę reklamować w pierwszej kolejności Twoje placuszki i odsyłać do Twojego bloga jesli moge oczywiście:)
      Dzięki za uwagę odnośnie komentarzy ja też tego nie znoszę (jestem robotem:).
      Hm jak by mi tak szło gotowanie jak Tobie to też nie wiem czy bym szydełkowała :)
      Gorąco Pozdrawiam i dziękuję z amiłe słowa:)

      Usuń
  2. a i jeszcze jedno,nie ma się co tak tym tłuszczem przejmować, ja ciagle słyszę tylko grasso, grasso, wszyscy są przewrażliwieni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście nie ma co się przejmować tłuszczem jeśli jada się go w odpowiednim zestawieniu. W tej zapiekance jest boczek,jaja,śmietana,tłusty ser.....czyli kompozycja niezbyt zdrowa i nie każdemu służy. Najczęściej to ,co nie zdrowe jest najsmaczniejsze.Od czasu do czasu każdy może zaszaleć!

      Usuń
  3. Cudne zdjęcia, cudne quiche...:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę częstszym gościem. Trafiłam tu i bardzo mi się spodobało:-) Zapisałam się do obserwowanych więc na bieżąco będę mogła gościć u Ciebie:-)

      Usuń
  4. pycha! uwielbiam wszelkie tarty:) robię podobną w wersji max i jest pycha:D

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...