5.12.2012

Ciasto winno-jabłkowe z resztek chleba


Jeśli ktoś nie wie / ja ten problem mam już za sobą/  ,co można zrobić z resztkami czerstwego  chleba /pomijam te najbardziej znane sposoby/ , to zaproponuję wykorzystanie go do przygotowania pysznego, aromatycznego ciasta z jabłkami.

Autorka  tego  przepisu nie podaje jaki rodzaj chleba należy wykorzystać, ale ja nie miałam z tym żadnego problemu. Właśnie parę dni temu upiekłam chleb kasztanowy i zostało mi  kilka kromek. Byłam pewna , że będzie to znakomita podstawowa baza do mojego ciasta.....i nie pomyliłam się. Dokonałam kilku zmian / np. mleko zastąpiłam winem, dodałam cynamon / i otrzymałam pyszne ciasto z jabłkami, niesamowicie  pachnące winem i cynamonem. Ciasto upiekłam z połowy składników /foremka o śr. 20 cm/
Składniki:
  • 450 g  czerstwego chleba/u mnie kasztanowy/
  • 120 g mąki  migdałowej /lub zmielone migdały/
  • 400 ml aromatycznego czerwonego wytrawnego wina/ uzyłam/Sangiovese/
  • 2 jaja
  • 2-3 jabłka 
  • 1/2 łyżeczki skórki cytrynowej
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 6 łyżek cukru trzcinowego
  • 1,5 łyżeczki  proszku do pieczenia
Wykonanie:

-Chleb pokroić w kosteczkę , umieścić w misce i zalać winem.
-Pozostawić kilkanaście minut  do nasiąknięcia.
-Miękki chleb przełożyć na sitko by pozbyć się nadmiaru płynu , lekko wycisnąć i przełożyć do misy -blendera. 
-Krótko zmiksować i przełożyć do miski.
-Dodać cukier, jajka, mąkę migdałową, proszek do pieczenia, skórkę cytrynową , cynamon i starannie połączyć składniki .
-Jabłka obrać , pokroić w drobną kostkę i dodać do ciasta.
-Delikatnie wymieszać.
-Foremkę dokładnie wyłożyć lekko wilgotnym papierem do pieczenia.
 -Przygotowane ciasto przełożyć do formy ,wyrównać wierzch i wstawić do piekarnika nagrzanego do temp. 180 st.C.
-Piec ok. 40 min.
-Przestudzone ciasto posypać cukrem pudrem.
-Kroić po całkowitym ostudzeniu. 





7 komentarzy:

  1. Ciasto z chleba...ekstra! Do tego jeszcze takie smaki, musi być pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. z chleba? neisamowicie kreatywne!
    jestem pod wrażeniem :]

    OdpowiedzUsuń
  3. super pomysł na starszy chlebek:) u nas wiecznie z nim problem, jak dotąd zbierałam dla kaczek;) teraz muszę zrobić takie ciacho:)

    OdpowiedzUsuń
  4. wow.. jestem pod wrażeniem takie przepisu jeszcze nie widziałam

    OdpowiedzUsuń
  5. Da się czymś zastąpić wino?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli jest to ciasto winne .............to raczej nie powinno się stosować odpowiednika.Lepiej upiec inne......

      Usuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...