26.05.2013

Lody kakaowe / z maszynki /

Choć pogoda nie rozpieszcza zatęskniłam za lodami.
Odkąd sprawiłam sobie maszynkę do lodów całkowicie  przestałam odwiedzać lodziarnie.
Przyjemność tworzenia , a potem konsumpcji tych pyszności jest ogromna.
 Łatwość z jaką można zrobić sobie pyszne , naturalne , wielosmakowe lody  przekonały mnie ,że było warto.
  Lody można zrobić wpawdzie bez maszynki i są równie dobre, ale jak się bawić, to na całego .....

Pierwsze lody domowe zaczęłam robić  już kilka lat  temu. Były to  lody na bazie mrożonych bananów lub  zamrożonej śmietany i truskawek. Do tego celu potrzebny jest mocny, dobrze miksujący sprzęt / np. Thermomix /.Później przez pewien czas zachwycałam się przepysznymi, oryginalnymi włoskimi 
lodami , a w tej chwili  znowu zaczęłam swoją produkcję.......
Lody są pyszne i wcale nie muszą być tuczące!

Składniki:
  • 350 ml  pełnotłustego mleka 
  • 200 ml słodkiej śmietanki kremowej
  • 120 g cukru
  • 30 g gorzkiego kakao
  • 1 łyżeczka aromatu waniliowego
  • czekolada do dekoracji
Wykonanie:
-Kakao i cukier rozpuścić w niewielkiej ilości ciepłego  mleka.
-Pozostałe mleko połączyć ze śmietanką i zagotować.
-Dodać aromat i rozpuszczone kakao z cukrem,wymieszać.
-Odstawić do przestudzenia, a następnie wstawić do lodówki najlepiej na kilka godzin.
-Zimne mleko kakaowo-waniliowe umieścić w misie maszynki do lodów i postępować w/g instrukcji producenta.
-Moje lody gotowe były w ciągu 30 minut i mogłam śmiało nakładać je do pucharków.
-Aby uzyskać bardziej zamrożoną konsystencję masę należy przełożyć do pojemniczka /po lodach/ i wstawić do zamrażalnika na ok 2 godziny. 
-Można na dłużej, ale myślę, że zostaną zjedzone wcześniej.
Lody nałożyć do szklanych /schłodzonych/ pucharków i posypać startą czekoladą  i posypką czekoladową

3 komentarze:

  1. Ciekawa jestem co to za cudo ta maszynka do lodów. Aż mam ochotę liznąć ekran. Pora odwiedzić moją ulubioną lodziarnię:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm chciałam zrobić te lody.. Ale strona informuje mnie co 10 min ile tu już na niej jestem.. mam jakiś limit?? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta opcja została włączona przy zakładaniu strony /nawet nie pamiętam w jaki sposób/,a wskazuje czas orientacyjny, który nie ma nic wspólnego z limitem, wystarczy potwierdzić,a informacja wyłączy się.

      Usuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...