7.05.2013

Sola z ryżem Venere i majonezowym sosem z dyni.




Kolorowe, zdrowe i pyszne danie rybne z dodatkiem  sałaty i czarnego ryżu Venere.

Sola często gości na moim talerzu. Jest bardzo delikatna  i łagodna w smaku nie  zbyt wielu dodatków  i jest łatwa do przyrządzenia.
Wystarczy  ugotować ją kilka minut na parze lub usmażyć z obu stron na maśle.
Dziś wybrałam drugą wersję.  Najfajniejszy jednak w tym daniu jest sos /majonez/ z pieczonej dyni.
Wykorzystałam do niego  ostatni zapas zamrożonej, pieczonej dyni /warto było/.
Przepis podpatrzyłam  w jednym z programów telewizyjnych /IT, /skrzętnie zanotowałam i  z ciekawości wypróbowałam.
Sos  jest lekki i delikatny w smaku . Schłodzony  doskonale smakuje jako dodatek do różnego rodzaju sałatek.

Składniki: /2 porcje/
  • 2 filety z soli bez skóry 
  • 2 łyżki mąki
  • masło do smażenia/ ok. 3 łyżki/
  • sól
  • pieprz cytrynowy
sos: 
  • 100 g mleka
  • 60 g pieczonej dyni / u mnie mrożona/
  • ok.1,5 łyżki   białego  octu winnego
  • ok. 1 szklanka  oleju słonecznikowego
  • sól do smaku
oraz: 
 zielona sałata i kilka plasterków cytryny i  ryż ugotowany na sypko / u mnie czarny Venere/
Wykonanie:
-Przygotować sos : mleko , dynię i ocet zmiksować na jednolitą  masę. Miksując nadal dodawać powoli olej, aż do uzyskania gęstej konsystencj. Doprawić do smaku solą. Schłodzić.

-Filety z soli / mrożone należy wcześniej rozmrozić /umyć , osuszyć,  posypać solą i pieprzem. cytrynowym/ można doprawić  przyprawą do ryb jeśli ktoś lubi/.
-Rybę  obtoczyć  z obu stron w mące/  przycisnąć by dobrze przyległa/ i  otrząsnąć  jej nadmiar.
-Rozgrzać masło i smażyć rybę z obu stron  na małym ogniu do lekkiego przyrumienienia się.
-Po usmażeniu  przełożyć na bibułę  do odsączenia nadmiaru tłuszczu.
Gotową rybę przełożyć na talerz i podawać z dodatkiem  ryżu i zielonej sałatki.
 Całość  dowolnie polać schłodzonym sosem / u mnie dość obficie/ i obłożyć plasterkami cytryny.


Było pysznie..............!

1 komentarz:

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...