8.05.2013

Syrop z fiołków


Słodziutki ,  delikatny w smaku i bajecznie fiołkowy.......... syrop do napojów i deserów.
 Może w przyszłym sezonie ...... zrobię galaretkę lub lody, cukier fiołkowy, a może podejmę kolejną / pierwsza nieudana /  próbę i przygotuję fiołki kandyzowane.....


 Po raz pierwszy zdecydowałam  się przygotować syrop z kwiatków, które  uwielbiam, a o których tak niewiele wiem. Nawet nie przyszło mi do głowy , że są jadalne. Zachwycałam się kształtem, kolorem, zapachem, ale żeby jeść....? Obserwuję, podziwiam , cudowne dania kwiatowe, ale jednak nie mam odwagi na wprowadzanie ich do moich dań /jeszcze niewiele o nich wiem /. Kiedy jednak trafiłam na dość sporą polankę z cudownymi, pachnącymi  fiołkami postanowiłam , że coś z nich zrobię i zamknę odrobinę  magicznego zapachu w szklanej butelce. Zachęcona prostym przepisem z tej /strony narwałam /na próbę/ ok.50 g kwiatów i zabrałam się do pracy.......
składniki na małą butelkę soku:
ok.50 g kwiatów fiołków/bez łodyżek/
150 ml  wody/mineralna lub źródłowa/
300 g  cukru
sok z cytryny 



-Świeżo zebrane kwiatki włożyć do szklanego naczynia.
-Wodę zagotować.
-Wrzątkiem zalać fiołki , przykryć naczynie i pozostawić do wystudzenia /  np. na noc/.
-Dodać cukier i podgrzać/ najlepiej w kapieli wodnej/ do całkowitego rozpuszczenia.
-Przecedzić i dodawać po kilka kropli soku z cytryny, aż syrop zmieni swoję barwę na żywy, fiołkowy.
-Gorący sok przelać do buteleczek  , szczelnie zakręcić i przechowywać w ciemnym miejscu.
 ..............jeśli nie zużyjemy wcześniej syrop  może zachować swoje właściwości prawdopodobnie nawet przez rok / nie wiem, nie sprawdziłam jeszcze/

       A z tych kwiatów  będzie  pyszna herbatka............


Mam ogromną ochotę zrobić sobie wodę różaną / widziałam tutaj/......ale muszę poczekać na kwiaty...
acqua_di_rose_fai-da-te

2 komentarze:

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...