16.06.2013

Racuszki na kwaśnym mleku

 Racuszki na kwaśnym mleku smażyłam chyba "od zawsze......."
czyli nic nowego tu nie wniosę ...

 Będąc jeszcze małym dziewczynką dawałam sobie z nimi świetnie radę.  Ciasto robiłam na wyczucie ,choć składniki zawsze te same. Raz racuchy były  mięciutkie, grube i pulchne , innym razem płaskie i twarde, a czasem pachniały proszkiem do pieczenia lub sodą.  Ale zawsze były pyszne i  piekło się ich kopiaty talerz. Najlepsze  były wówczas , kiedy pojawiały  się truskawki, maliny i jagody, bo te z jabłkami można piec przecież  przez cały rok.

Składniki:/ ok.12 szt/

  • ok. 2 szklanki mąki pszennej 
  • 2 jajka 
  • 1 1/2  szklanki kwaśnego mleka
  • 1  łyżeczka  sody
  • szczypta soli 
  • 1,5  łyżki  cukru pudru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • olej do smażenia
  • 150 g  serka mascarpone
  • 200 g świeżych truskawek
  • 2 łyżki cukru pudru
  • listki świeżej mięty


-Kwaśne mleko wymieszać  z jajkami  /kiedyś używałam  taki drewniany przyrząd, który nazywam  montewką / przy pomocy miksera .
-Dodać mąkę , sodę , sól ,  cukier i ponownie wymieszać do połączenia się składników.
-Ciasto powinno być dość gęste / jeśli tak nie jest należy dodać odrobinę mąki lub mleka/.
-Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju.
-Kłaść łyżką niewielkie placuszki i smażyć z obu stron na złoty kolor.
-Smażyć do wyczerpania ciasta /jeśli uznamy za konieczne należy wlać  odrobinę oleju , lub smarować patelnię pędzelkiem/ 
/Mam w zwyczaju przykrywać patelnię  w trakcie smażenia pokrywką, a 
racuszki wówczas bardzo ładnie rosną./
-Truskawki umyć i  obrać. 
-Kilka dojrzałych truskawek rozgnieść z cukrem /dodatkowo przetarłam przez sitko/ i połaczyć z serkiem mascarpone , dodać pokrojone listki mięty.
-Na upieczone racuszki nałożyć krem truskawkowy i ozdobić pozostałymi owocami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...