28.08.2013

Zupa-krem ze świeżego ogórka

Sezon ogórkowy za nami, ale jeśli ktoś ma jeszcze świeże ogóreczki / bo takie są najlepsze/  gorąco polecam ugotować  kremową ,  zieloną zupkę.
Interesujaca smakowo i  niezwykła w swojej prostocie  doczekała się  mocno wzbogaconych wersji, ale  ja pozostaję przy swojej.

Po raz pierwszy  zetknęłam się z przepisem na zupę z ogórka kilka lat temu,  kiedy to z wielkim entuzjazmem  testowałam nowy  sprzęt domowy : Thermomix /...do dziś go uwielbiam/.
Wcześniej nie znałam smaku tej zupy. Jednak od tego czasu każdego lata jest ona moją ulubioną ,  awaryjną zupką , którą  w maszynie przygotowuje się błyskawicznie.
Zupę można  przygotować tradycyjną metodą  oraz  dowolnie komponować i wzbogacać  jej smak. 
Składniki:/4 porcje/
  • 2  świeże ogórki /średniej wielkości/
  • 1,5 l wywaru  warzywnego 
  • 2 łyżki mąki ryżowej
  • 150 ml kwaśnej  śmietanki do zup
  • 1 mały serek topiony kremowy
  • świeży koperek posiekany 
  • natka pietruszki
  •  pieprz do smaku
  •  przyprawa  typu jarzynka /do smaku/

-Nastawić bulion warzywny.
-Ogórki wraz ze skórką zetrzeć na tarce o drobnych oczkach.
-Dodać do bulionu i gotować ok.6 minut.
-Śmietanę wymieszać z mąką , serek rozpuścić w niewielkiej ilości gorącego wywaru.
-Połączyć z zupą.
-Gotować jeszcze kilka minut.
-Zupę można dodatkowo  zmiksować na gładki krem.
-Doprawić do smaku  przyprawą i  świeżo zmielonym pieprzem.
-Dodać koperek i pietruszkę.
-Podawać na ciepło  z grzankami lub groszkiem ptysiowym.

3 komentarze:

  1. takowej jeszcze nie próbowałam. ale podoba mi się, tym bardziej, że ogórków mam w bród!

    OdpowiedzUsuń
  2. z tymi grzaneczkami, to musi byc poezja:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię ogorkową, ale ze świeżym ogorkiem nie wpadłam na to:)

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...