26.02.2015

Kasza gryczana zapiekana z brokułem i dynią

Prosta w przygotowaniu i  niezwykle smaczna zapiekanka z kaszy gryczanej.
 Kompozycja dodanych  warzyw jest zupełnie dowolna.
 Ja wybrałam brokuła i dynię /u mnie świeża , dostępna w sklepach nawet o tej porze roku/. Zapiekankę można podać  zarówno  na obiad jak i na  kolację. 
Doskonale smakuje również  na zimno, świetnie  kroi sie w plastry . 
Wielkość naczynia  zależy  od tego jaka  wysoka ma być nasza zapiekanka.
Kaszę można również zapiec w jednorazowych , młych foremkach / muffinkowych/
Składniki:
  • 250 g  kaszy gryczanej /nieprażonej /
  •  200 g dyni
  • mały kawałeczek ostrej papryczki
  • 2   duże      jajka
  • 100 g  drobno posiekanych migdałów
  • 4 łyżki startego parmezanu
  • gałka muszkatołowa /do smaku
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • sól i pieprz /do smaku

Wykonanie:
-Kaszę gryczaną  ugotować na sypko w lekko osolonej wodzie.
-Brokuł  i dynię ugotować na parze /al. dente/.
-Dynię  pokroić  w kostkę,  brokuł podzielić na różyczki.
-Posolić, posypać świeżo zmielonym pieprzem i gałką muszkatołową.
 -Naczynie do zapiekania posmarować masłem lub oliwą.
-Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywno.
-Przestudzoną kaszę wymieszać z żółtkami, serem , dodać  ok.50 g migdałów , 
a na koniec połączyć z ubitą pianą.
Połowę masy ułożyć na dnie naczynia do zapiekania 
-Na warstwie kaszy ułożyć różyczki  brokułu  i kostki dyni, 
wrzucić gdzieniegdzie drobniutko  pokrojoną  papryczkę.
-Przykryć pozostałą kaszą.
Wierzch posypać migdałami , skropić oliwą  i wstawić do piekarnika   nagrzanego  do 170 st.C.
Piec ok. 25-30minut.

Gryczane muffiny z  brokułem,  dynią, zółtym serem  i  orzeszkami piniowymi.

1 komentarz:

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...