18.04.2014

Babka czekoladowo-migdałowa


Po długiej nieobecności, spowodowanej nawałem pracy zawodowej i brakiem wolnego czasu, zdecydowałam jednak wprowadzić do moich zakamarków nieco świątecznego akcentu.

Pyszna ,czekoladowa babka /bez której nie wyobrażam sobie Świąt Wielkanocy/ to jedyny wypiek, który udało mi się przygotować.....................no cóż...może w przyszłym roku nadrobię zaległości  i będę mogła poszaleć nieco w mojej kuchni

Składniki:
  • 150 g  gorzkiej czekolady
  • 1 łyżka ciemnego kakao
  • 100 g masła
  • 150 ml mleka
  • 4 jaja
  • 100 g cukru
  • 200  g mąki pszennej
  • 50 g drobno pokrojonych migdałów
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • szczypta soli
polewa:
150 g białej czekolady
150 g słodkiej śmietanki 30%
oraz: czekoladowe jajka i kolorowe cukierki   do dekoracji

Wykonanie:



-Pokruszoną czekoladę , masło i kakao rozpuścić w kąpieli wodnej.
-Jajka ubić z cukrem na puszystą masę i połączyć z przestudzoną masą czekoladową.
-Dodać aromat, mleko , mąkę z proszkiem do pieczenia i migdały.
-Wymieszać składniki i przelać do  niewielkiej ,wysmarowanej masłem  foremki na babkę .

-Piec ok. 40 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 st.C
-Lekko przestudzone ciasto wyjąć z foremki i przełożyć na kratkę kuchenną.
-Kremówkę zagotować, zdjąć z ognia i połączyć z połamaną czekoladą.
-Gotową polewę lekko przestudzić i polać nią zimne ciasto.
-Wierzch  udekorować ozdobnymi  cukierkami i  czekoladowymi jajkami.







1 komentarz:

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...