23.06.2011

Truskawki w czerwonym winie


Na letni wieczór lub popołudnie proponuję orzeźwiający napój winny z truskawkami.

Dojrzałe aromatyczne truskawki w słodkim czerwonym winie podane mocno schłodzone ,to także doskonały deser dla dorosłych.
W sezonie korzystamy oczywiście ze świeżych owoców , ale możemy  również wykorzystać mrożone. Wino dobieramy zupełnie dowolnie takie, jakie lubimy najbardziej. Jeśli użyjemy wina wytrawnego truskawki musimy dosłodzić ,jeśli wino jest słodkie  cukier jest zbyteczny.
Moje wino jest wytrawne w związku z tym musiałam dosłodzić je,
 a doskonale sprawdził się tu cukier owocowy.


Składniki:
  • 500 g truskawek
  • 750 ml  czerwonego wina wytrawnego
  • 2  łyżki cukru owocowego
  • sok   z  ½ cytryny
  • kilka kostek lodu

Wykonanie:

Truskawki pokroić w plastry, umieścić w szklanym, głębokim naczyniu , połączyć z cukrem i sokiem z cytryny, pozostawić  chwilę  w chłodnym miejscu. Owoce zalać winem/powinny być zanurzone całkowicie /przykryć folią spożywczą  i wstawić  na kilka godzin do lodówki.
Wino można rozcieńczyć odrobiną  wody jeśli nie chcemy  zbyt "mocnego" napoju. 



Podawać mocno schłodzone w szklanych pucharkach lub kielichach. Można dodać kostki lodu/moje są również winne/. 


Truskawki zjeść, a winko wypić.


Część mojego wina powędrowała do pojemniczków na lody. Właśnie świeżo zakupione i choć są to pojemniczki na lody dla dzieci spełniły doskonale swoją rolę i próba również zaliczona.


Otrzymałam w ten sposób  winne  „lody” truskawkowe.



1 komentarz:

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...