3.01.2014

Makroniki bananowo-kokosowe z daktylami


Naturalnie słodkie, mięciutkie w środku i chrupiące  na zewnątrz.
Dla kogoś, kto nie może obejść się bez ciasteczek do porannej kawy  są wręcz idealne/ myślałam oczywiście o  sobie/
Bardzo spodobały mi się TE makaroniki i postanowiłam  je  upiec.
Niestety  nie udało mi się upiec w/g oryginału , ponieważ  zabrakło mi kokosu......
Zastąpiłam  go innymi składnikami, a oryginał poczeka.......
Składniki:
  • dojrzały banan /ok.150 g/
  • 150 g daktyli bez pestek
  • 50 g wiórków kokosowych*
  • 40 g sezamu
  • 1 łyżka  otrębów pszennych
  • 1 łyżeczka cukru wanilinowego/ lub esencji/
* w oryginale należy użyć 100 g wiórek /zamiast otrębów i sezamu/
Wykonanie:
-Daktyle i banany zmiksować na gładką masę.
-Dodać wiórki  ,sezam, otręby , cukier  wanilinowy i wymieszać. 
-Masa powinna być na tyle gęsta ,by dała się ulepić w małe kuleczki.
-Gęstość ciasta można regulować wiórkami lub otrębami /jeśli jest zbyt luźne/.
-Uformowane kulki układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i lekko spłaszczać.
-Wstawić do piekarnika nagrzanego do 160 st.C i piec ok.20 minut.



3 komentarze:

  1. uwielbiam naturalnie słodkie wypieki. banan i daktyle to zdecydowanie moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne, cudownie słodkie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio bardzo polubiłam daktyle i czuję, że te ciastka mogą mi posmakować :)

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...