19.09.2012

Pomysł na......"Chłopski GARNEK"

Pożywne, bardzo  smaczne, niezwykle łatwe, szybkie w przygotowaniu i zawsze się udają.
 To gówna zaleta dań jednogarnkowych,  które świetnie nadają się na obiad.   Trochę kiełbaski, dużo warzyw doskonale skomponowany zestaw przypraw to  składniki  pysznego dania pod nazwą "Chłopski Garnek " z serii Pomysł na ......Winiary.
To zupełnie zwyczajne  danie zawierające w swoim składzie między innymi  ziemniaki, kapustę i kiełbasę  nawiązuje do naszej  tradycyjnej kuchni polskiej , a  nazwa Garnek CHŁOPSKI  świetnie podkreśla  jego  prostotę. 
Przygotowując tę potrawę  nasunęło mi się pewne skojarzenie. Te składniki i ten zapach przypominał mi  pewne danie , które najczęściej jadałam latem......przy ognisku. Tak, to było właśnie to i   smakowało zupełnie tak samo! / no może tylko brakowało zapachu dymu z ogniska i atmosfery rodzinnych spotkań/. Ta potrawa to tzw.prażucha / lub pieczonka, czy kociołek/. Potrawę piecze się w żeliwnym, szczelnie zamkniętym   kociołku /specjalnie przeznaczonym do tego celu/, w lekko żarzącym się ognisku.  Garnek wykłada się liśćmi kapusty i układa warstwami pozostałe składniki   /kiełbasę, mięso, boczek, kapustę, paprykę, cebulę i  posypuje się przyprawami. Cały ten proces trwa ok.1,5-2  godz ............, ale warto czekać.
To tylko taka ogólna informacja, ponieważ ja  bywam  jedynie  konsumentką, a niezastąpionym specjalistą  w tej dziedzinie jest mój tata.
Nigdy nie myślałam o tym, aby taki garnek przygotować w domu. Wydawało mi się, że  danie to  jest  jedyne, niepowtarzalne i nie do podrobienia.  Tymczasem okazuje się , że  można i choć oryginał pozostanie  jedyny w swoim rodzaju , to dla taty mam w prezencie  przyprawę , dzięki  której nie będzie musiał  zastanawiać się : co by tu jeszcze dodać....? 
A  jest to:
  

A oto moja wersja tego  pysznego dania:  
Składniki:/ 4 porcje/
  • 1 op. "Pomysł na.....Chłopski GARNEK"
  • 350 g cienkiej kiełbasy /ulubionej/
  • 1  mała cebula
  • 300 g ziemniaków
  • 200 g białej kapusty
  • 1 papryka czerwona
  • 1 papryka biała
  • 2 suszone pomidory
  • 1 łyżka oliwy z oliwek

Wykonanie:
Kiełbasę pokroić w półksiężyce, kapustę poszatkować, ziemniaki   pokroić w średnią kostkę , cebulę w krążki , a  paprykę pokroić również w kostkę.


 W głebokiej patelni lub garnku / użyłam żeliwny / rozgrzać oliwę, dodać cebulkę, a następnie pokrojoną kiełbasę. Lekko podsmażyć, dodać paprykę i chwilę  smażyć na wolnym ogniu.
 Dodać ziemniaki, kapustę i  dokładnie  całość przemieszać.


Dodać pokrojone,  suszone pomidory.
Zawartość opakowania "  Pomysłu na...."  starannie rozmieszać z 400 ml zimnej wody i wlać do garnka. Dokładnie wymieszać,  zagotować , garnek przykryć pokrywką  i zmniejszyć ogień.   Danie dusić na wolnym ogniu  od czasu do czasu mieszając. Po ok. 25 minutach , kiedy ziemniaczki będą miękkie danie jest gotowe do podania.


Najbardziej smakuje z kromką lub jak to po chłopsku się mówi: pajdą chleba.




Gorąco polecam  : to jest naprawdę smaczne!

Była powtórka......





3 komentarze:

  1. Witam zapraszam do mnie na bloga na "Chłopski Garnek" , ale zupełnie po domowemu zrobiony , pozdrawiam Iza

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie zaglądnę,ale domyślam się ,że słowo"domowy" to zwyczajnie pominięcie gotowych przypraw w torebce......

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy to jest strona Winiar?
    Czy naprawdę wszystko jest na sprzedaż ?

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...