17.08.2014

Zapiekanka z bakłażana /z szynką/ czyli parmigiana di melanzane.............

Pyszna , prosta w wykonaniu zapiekanka z bakłażana. 
.........kiedy spróbowałam ją po raz pierwszy  , wiedziałam, że zagości  u mnie na dobre.
Dziś  delikatna wersja z bakłażana grillowanego z dodatkiem  gotowanej szynki i mozzarelli.
Składniki: /2 porcje/
  • 4  bakłażany średniej wielkości/
  • 200 g mozzarelli  / kuleczki/
  • 100 g parmezanu /starty/
  • 150 g szynki gotowanej /w cienkich plastrach/
  • 1 butelka/ 500 ml/ passaty z pomidorów
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 ząbki czosnku
  • bazylia, oregano /do smaku/
  • 2 łyżki bułki tartej
  • oliwa do smarowania naczynia
  • sól morska /do smaku/
Wykonanie:
-Bakłażany, umyć, pokroić  wzdłuż  na kilkumilimetrowe plastry.
-Oprószyć grubą solą pozostawić na 20-30 min.
-Rozgrzać patelnię do grillowania.
-Plastry bakłażana wytrzeć ręcznikiem-papierowym  i grillować z obu stron /na-plastrach powinny być widoczne brązowe prążki.
-Na patelni rozgrzać oliwę, dodać  czosnek ,chwilę  podsmażyć, po czym usunąć.
-Wlać sos pomidorowy, doprawić do smaku solą i  pieprzem, dodać szczyptę oregano, bazylię. Podgotować do lekkiego zgęstnienia.
-Foremkę do zapiekania posmarować oliwą i obsypać bułką tartą.
-Na spod nałożyć kilka łyżek sosu , a następnie warstwę bakłażana.
-Polać sosem pomidorowym, nałożyć warstwę  szynki, posypać parmezanem i  mozzarellą.
-Ponownie nałożyć bakłażany, sos, szynkę, parmezan i mozzarellę.
-Powtarzać czynności do wykończenia składników.
-Ilość warstw jest  zupełnie dowolna, a zależy od wielkości naczynia , które użyjemy do  zapiekania.
-Ostatnią warstwę powinien stanowić sos i ser.
-Zapiekankę wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st.C  i zapiekać ok.30 minut / ma ładnego przyrumienienia się wierzchu /.




3 komentarze:

  1. Mniam uwielbiam bakłażana. U mnie gości najczęściej w prostej wersji zapiekany z plastrem pomidora i mozarelli.

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialna zapiekanka z dodatkiem najlepszych ziół.
    Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  3. Dokładnie to danie, to "parmezan z bakłażanem", ja niedawno robiłam podobną zapiekankę, ale użyłam innego sera zamiast parmezanu, więc była mocno oszukana ;) Szynka na pewno wzbogaciła smak. Zapraszam do dodania przepisu do mojej akcji Warzywa psiankowate 2014 :)

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...