19.08.2013

Lody ryżowe - Gelato di riso

Kiedy po raz pierwszy w witrynie z włoskimi lodami ujrzałam  nowy, zupełnie nieznany mi smak zastanawiałam się jak to cudo smakuje.......
Oczywiście nie zastanawiałam się zbyt długo i spróbowałam. Lody są pyszne i mocno kremowe, a 
główny składnik , czyli ryż jest w nich mało wyczuwalny,  dominuje zdecydowanie aromat waniliowo-pomarańczowy. 
Do przygotowania moich lodów z ryżu skorzystałam częściowo  z tego  przepisu
Składniki:
  • ryż                                            100 g
  • laska wanilii                           1 szt
  • cukier    brązowy                    150 g
  • mleko /użyłam ryżowe/           650 g
  • słodka śmietanka  kremowa  100 g
  • likier pomarańczowy             50 g
  • rodzynki                                 2 łyżki
  • skórka pomarańczowa          2 łyżeczki


Wykonanie:
-W rondelku zagotować mleko z wanilią.
-Wsypać ryż, dodać szczyptę  soli  morskiej i mieszając zagotować.
-Rondelek z gorącym ryżem zdjąć z ognia i przełożyć na naczynie z gotującą się na wolnym ogniu  wodą.
-Kontynuować gotowanie na parze ok. 40 minut.
-Usunąć  laskę wanilii, wsypać  cukier .
-Wymieszać i pozostawić do całkowitego schłodzenia.
Miękki ryż połączyć ze śmietaną  i zmiksować.
Wstawić do lodówki na ok.2 godziny
Schłodzoną masę ryżową umieścić w  zmrożonej misie maszynki do lodów i włączyć na ok.30 minut.
Pod koniec dodać rodzynki namoczone w likierze.
-Zmrożony krem przełożyć do pojemnika na
 lody ,zamknąć i wstawić do zamrażarki celem uzyskania  pożądanej konsystencji lodów.
-Lody mo9żna podawać z dodatkiem plasterka pomarańczy ,a wierzch  posypać świeżą lub kandyzowaną skórką. 


2 komentarze:

  1. Ostatnio próbowałam lody homemande o smaku prażonej quinoa i brązowego ryżu. Coś niesamowitego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawiłaś mnie tymi lodami, chyba puszczę w ruch moją nową maszynkę :)

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...