11.12.2012

Ciasteczka piernikowe z migdałami

To już ostatnie pierniczki, które przygotowałam w tym roku.
 Będą  to  z pewnością  moje ulubione i powrócę jeszcze nie jeden raz do tego przepisu.
Łatwe do przygotowania i  bardzo smaczne . A oto własnie chodzi.



Składniki: /30-40 szt./
  • 300 g mąki pszennej
  • 100 g masła lub margaryny
  • 50 g cukru pudru
  • 100 g miodu prawdziwego
  • 2 żółtka
  • 1 łyżeczka kakao
  • 100 g migdałów/mielone/
  • 1  łyżeczka sody oczyszczonej
  •        2 łyżeczki przyprawy korzennej do 
    pierników
  • kilka kropli aromatu migdałowego
  • szczypta soli
lukier:

  • 1 białko
  • 1 szklanka cukru pudru 

Wykonanie:
-Mąkę z masłem dokładnie  posiekać  nożem.
-Dodać sodę, przyprawę,aromat,  cukier puder, miód i zmielone migdały.
-Wyrobić ciasto.
-Owinąć w folię i włożyć na 30 min. do lodówki.
-Schłodzone ciasto  rozwałkować (na grubość 3 -4 mm). 
-Przy pomocy foremek o różnych kształtach wyciąć ciasteczka.
-Przełożyć na wysmarowaną masłem lub wyłożoną papierem do pieczeniowa blaszkę. 
-Piec w piekarniku na złoty kolor /ok. 10 minut w 180 st. C/.
-Przestudzone ciasteczka dowolnie udekorować.
U mnie tym razem pierniczki zdobione lukrem.

Aby przygotować lukier należy białko utrzeć z cukrem pudrem. Powstała masa powinna być biała i lśniąca. Jeśli  uznamy, że lukier jest zbyt rzadki należy  dodać do niego  cukru , jeśli natomiast zbyt gęsty , dodać odrobinę  gorącej wody ,aż do uzyskania pożądanej konsystencji.
 Lukier można przechowywać w lodówce /szczelnie zamknięty/.

Gotowy lukier umieścić w pergaminowych stożkach i delikatnie wyciskając ozdabiać pierniki.

Po raz pierwszy zdobiłam pierniczki lukrem i  choć jestem z nich bardzo dumna myślę, że następnym razem będzie lepiej................





7 komentarzy:

  1. Piękne są. Ja odkryłam, że w moich zapasach z Polski brak przyprawy do piernika czy można tutaj taką kupić? W tym cerfurze mam wrażenie, że nic nie ma, chyba wybiorę się do lidla może tam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...nie spotkałam się z tą przyprawą nigdzie, ale można sobie zrobić samemu mieszając kilka korzennych przypraw dostępnych na tym rynku.Ja już skończyłam moje zapasy,a więc ....do następnego razu..

      Usuń
  2. pięknie wyglądają, aż szkoda ich jeść:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne pierniczki, takie zimowe, świąteczne, nastrojowe.

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...