5.12.2012

Mini szarlotki z chipsami jabłkowymi


Uwielbiam szarlotki i  goszczą na moim stole bardzo często.
 Moją ulubioną jest oczywiście tradycyjna szarlotka........ mamy /mojej/


Moje kulinarne eksperymenty  pozwalają na urozmaicenie tradycyjnej kuchni  i dobrze znanych smaków.  Powstają wówczas takie oto  wypieki. Czasami wolę przygotować kilka małych ciasteczek, które znikają bardzo szybko niż piec ciacho na dużej blaszce .....a szczególnie wówczas , gdy prowadzę kuchnię jednoosobową i mam ochotę na ...  domową szarlotkę. 

Chipsy jabłkowe
Świetna, zdrowa  przekąska dla każdego. Mam zawsze w szafeczce duży słoik z suszonymi jabłkami, które tym razem użyłam jako dekorację moich szarlotek.
Chipsy jabłkowe , które  użyłam do przygotowania moich babeczek wymagają nieco więcej czasu na przygotowanie , dlatego należy je zrobić wcześniej.
Umyte jabłka pokroić w poprzek w cienkie plasterki /ok.3 mm/. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia lub folią aluminiową i ułożyć na niej plasterki jabłek.  Wstawić do piekarnika nagrzanego do temp.50 st.C.  /lepiej z termo obiegiem/ i suszyć jabłka ok.3-4 godz. Jabłka można posypać cynamonem.


Składniki ciasta: / 6 babeczek o śr.10 cm./
ciasto:
  •  280 g mąki pszennej
  • 150 g masła
  • 40 g cukru pudru 
  • 2 żółtka
  • szczypta soli
  • ¼ łyżeczki skórki otartej z cytryny

 nadzienie:
  • 2-3 jabłka
  • 2 łyżki cukru
  • 2-3 łyżki soku z cytryny
  •  1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/4 łyżeczki imbiru
  • 50 g rodzynek
  • 50 g migdałów
  • 2 łyżki wiśniówki
  • 50 g pokruszonych herbatników
  • konfitura do dekoracji / u mnie wiśniowa/
Wykonanie:
-Przesianą mąkę posiekać z zimnym masłem, dodać cukier, szczyptę soli, skórkę cytrynową , żółtka  i zagnieść ciasto/jeśli jest zbyt twarde dodać odrobinę zimnej wody/. Ciasto zawinąć w folię spożywczą i wstawić do lodówki na ok.30-40  min.
-Jabłka obrać, pokroić w drobną kostkę, przełożyć do miski i skropić sokiem z cytryny. 
-Dodać umyte rodzynki, pokrojone migdały, cukier, cynamon, imbir, rum, pokruszone herbatniki i delikatnie wymieszać.
- Schłodzone ciasto rozwałkować na grubość ok.3-4  mm i wykroić krążki nieco większe od foremki, w której będą pieczone babeczki i taką samą ilość mniejszych  krążków do przykrycia babeczek.
Foremki  posmarować masłem  i wylepić delikatnie większymi krążkami.
-Dno posmarować białkiem i nakładać po dużej łyżce farszu jabłkowego.
- Przykryć mniejszym krążkiem. Brzegi zlepić. 
-Wierzch posmarować białkiem
-Piec w rozgrzanym piekarniku w temperaturze 180 stopni ok 30 minut.
-Wyjmować z foremek po lekkim przestudzeniu.
-Przed podaniem posypać cukrem pudrem i udekorować chipsami z jabłek mocując je przy pomocy konfitury.
-Wierzch ozdobić małym kleksikiem konfitury /może być również wisienka/.



1 komentarz:

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...