29.10.2011

Sałatka z białej fasoli po włosku

Insalata mista di fagioli bianchi,rucola e aceto balsamico-

Najbardziej lubię sałatkę fasolową z tuńczykiem.  Inne wersje  równie smaczne , a kombinacji bardzo wiele. Do tej sałatki powinnam dodać krewetki, ale w ostatniej  chwili zmieniłam decyzję i zamiast nich  do miseczki z warzywami wrzuciłam twarożek.  Oczywiście znałam wcześniej taką wersję , więc nie obawiałam się skutków.

Sałatka jest bardzo smaczna i pełnowartościowa. Można ją podawać jako danie samodzielne z dodatkiem  świeżego  pieczywa. Najbardziej lubię ją z chlebkiem o nazwie "pane toscano", które nie zawiera w swoim składzie soli. Sałatka jest bardzo aromatyczna , pikantna i wystarczająco słona.


Składniki:

  • 1 puszka białej fasoli/ok.300-400 g/
  • 100 g suszonych pomidorów z zalewy
  • 1 czerwona cebula
  • 150 g białego twarogu/użyłam pecorino Primosale/
  • 1/2 słoika zielonych  oliwek/użyłam mniej bo były bardzo duże/
  • kilka liści sałaty
  • wiązka świeżej rukoli
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • sól
  • pieprz do smaku
Wykonanie:
Rozgnieciony czosnek , oliwę i ocet wymieszać dokładnie w małym słoiczku energicznie potrząsając Otrzymamy w ten sposób sos sałatkowy.
 Fasolę odsączyć z zalewy, pomidory  i cebulę  pokroić.  Warzywa wymieszać w salaterceDodać twarożek pokrojony w grubą kostkę.  Doprawić do smaku solą , świeżo zmielonym pieprzem i polać sosem balsamicznym. Podawać z zieloną sałatką i rukolą.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...