2.05.2013

Napój z orzecha kokosowego


Pyszny napój mleczno-kokosowy przygotowany na bazie  orzecha kokosowego.
Bardzo lubię kokos w każdej postaci i właśnie dlatego postanowiłam spróbować
 jak smakuje w naturze.


Kupiłam go po raz pierwszy , ze zwykłej ciekawości, bo  przecież  zupełnie nie miałam pojęcia jak go wykorzystać i  jak się za niego zabrać. Znalazłam w sieci parę wskazówek  /..a  jest ich sporo/ w jaki sposób go otworzyć i zaspokoiłam swoją ciekawość.......a wnioski nasunęły się wkrótce. Chyba lepiej kupić gotowe wiórki.............zbyt duzo pracy..

Kupując kokos  należy zwrócić uwagę,czy podczas potrząsania można usłyszeć chlupanie płynu zawartego w środku.
Na skorupie kokosa  można zauważyć  trzy dziurki . Należy znaleźć  wśród nich miękki  tzw. słaby punkt. Właśnie  tutaj robi się  otwór / ostrym narzędziem , śrubokrętem / i stawia  owoc w naczyniu tak, aby  jego zawartość spłynęła / można potrząsać/.  Woda kokosowa jest bezbarwna i prawie bezwonna. Po usunięciu  płynu owoc  można mocno uderzyć młotkiem i może się otworzy , ale wybrałam trochę dłuższą drogę, lecz dla mnie łatwiejszą, czyli w sposób mniej drastyczny włożyć go do  nagrzanego piekarnika /190/ st.C . Pod wpływem wysokiej temperatury łupina kokosa pęka. Piekarnik należy wyłączyć i po lekkim przestygnięciu wyjąć kokos. W pęknięcie włożyć nóż, a kokos  się otworzy. Wyjąć biały miąższ /lub obrać owoc z zewnętrznej skóry obieraczką do warzyw/  i zetrzeć na tarce lub w blenderze. Z tak otrzymanych wiórek można przygotować np. pyszny napój kokosowy


Do tego koktajlu potrzebne są tylko dwa składniki  Napój jest może trochę mdły,  ale wydobywa cudowny, prawdziwy smak kokosu. Aby  nieco ożywić ten smak wystarczy dodać plasterek ananasa lub kilka truskawek/ można ewentualnie dosłodzić/ 


Składniki:
1/4  miąższu z kokosa
woda kokosowa /uzyskana z kokosa/
mleko lub woda mineralna do uzyskania pożądanej konsystencji
/u mnie łącznie 300 ml płynu/


Starty lub rozdrobniony miąższ połączyć z wodą kokosową i mlekiem/ lub wodą /.Całość zblendować  /w dobrym blenderze lub mikserze do koktajli/  na jednolity płyn.
   



1 komentarz:

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...