16.02.2012

Prościej już się nie da - faworki III


Kiedy zobaczyłam  ten przepis na  faworki czyli " frappe furbissime....."  postanowiłam je wypróbować natychmiast.Do przygotowania ciasta potrzeba tylko mąki , serka, szczypty soli i proszku do pieczenia.Nie wahałam się ani chwili.

W mojej lodówce Philadelfia ma swój stały etat , a więc tym łatwiej mogłam przeprowadzić eksperyment, który zaliczyłam do udanych. Faworki- jak na tak skromny skład pod względem ilości składników/nie jakości, bo  serek nie należy do tych tanich w naszym kraju/wyglądem nie różnią się od tradycyjnych. Są delikatne i  chrupiące /uwaga: ciasto powinno być cienko rozwałkowane/.


Jak sięgam pamięcią wstecz, najlepsze faworki smażyło się  z ciasta, które zawierało dużo żółtek, tłustą śmietankę, a wymagało również odrobinę siły do wyrabiania i ubijania go wałkiem. 
Tym razem postanowiłam jednak uprościć sobie pracę i zabrałam się do zarobienia  ciasta, na które potrzebowałam......... 
składniki : /mała porcja/
  • 100 g serka Philadelphia
  • 80-90 g mąki pszennej
  • szczypta proszku do pieczenia
  • szczypta soli
oraz cukier puder do posypania






Serek umieścić w misce, dodać szczyptę proszku do pieczenia i mąkę /ilość uregulować,by ciasto miało dobrą konsystencję miękkiego ciasta makaronowego/.
 Ciasto wyrabiać krótko, po czym owinąć w folię spożywczą i schłodzić
 ok.30-40  min. Schłodzone ciasto  wyłożyć na stolnicę i podsypując mąką/  tylko w razie potrzeby/ cieniutko rozwałkować .Pokroić na na ukośne paski o dł.10-12cm i szer.2-3cm, naciąć wzdłuż przez środek i przez otwór przewlec jeden koniec, przeciągnąć.  Smażyć na głębokim tłuszczu z obu stron. Faworki powinny być delikatnie przyrumienione.
Po usmażeniu odsączyć z nadmiaru tłuszczu i posypać cukrem pudrem.
                                        


4 komentarze:

  1. To lubię! - ulubione ciasteczka i takie proste wykonanie! Nie mam filadelfii. Ciekawe - czy można ją zastąpić dobrym jogurtem naturalnym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam,ale może lepiej użyć innego serka typu "Philadelphia".Jest wiele gatunków białych,kremowych serków,które konsystencją i zawartością/np.tłuszczu/ są do niego podobne.

      Usuń
  2. I'm glad you liked my recipe :-)

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...