5.02.2012

Rolada serowa z kremem czekoladowo-orzechowym



Kiedy mamy ochotę na coś słodkiego często sięgamy po składniki, które nawiną nam się pod rękę i natychmiast jakiś  pomysł wpada do  głowy. Wyciągamy stare notatki i kombinujemy, co by można było z tego zrobić, oczywiście przy niewielkim nakładzie pracy.
Tak też było z moją dzisiejszą roladką, choć  składniki może nie do końca przypadkowe.
Chciałam zrobić coś z dodatkiem kremu"Nutella", która dzisiaj ma swoje święto.
Ciasto łatwe i szybkie do wykonania. Po prostu coś na zachciankę.....
fot. z netu

A kremik jest pyszny, słodziutki, pełen, pełen  ....kalorii  i niezastąpiony w awaryjnych sytuacjach.
A kto chce może go przygotować  osobiście. Ja zadowolę się od czasu do czasu gotowym.


Składniki:
ciasto:
  • 250 g mąki
  • 60 g cukru pudru
  • 70 g serka ricotta
  • 2 jajka
  • 50 g masła
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego

 nadzienie :
  • nutella orzechowa
  • migdały 
  • płatki migdałowe na wierzch ciasta

Przygotowanie:

Mąkę  przesiać z proszkiem do pieczenia. 
Dodać miękkie masło, cukier, jajka, ricottę  i szybko wyrobić gładkie ciasto.
Rozwałkować na grubość kilku milimetrów.
Ciasto posmarować cienką warstwą kremu orzechowego, posypać obficie posiekanymi migdałami i zwinąć w roladę.
Podłużną blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia i włożyć do niej zrolowane ciasto.
Wierzch posmarować białkiem  i posypać płatkami migdałowymi.
Piec ok.35-40 min.w temperaturze 180 st.
Po upieczeniu można  dodatkowo posypać roladkę cukrem pudrem. 
Moja była wystarczająco słodka, a  więc zrezygnowałam. 



1 komentarz:

  1. no proszę, przegapiłam dzień nutelli...
    a ciasto wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...