15.04.2012

Jajka zapiekane w cieście francuskim


Pyszna i elegancka przystawka z ciasta francuskiego i jajek.

I od święta i na  co dzień.
Gotowe ciasto francuskie i jajka sadzone to cały sekret na przygotowanie tej smakowitej przekąski. Fajne śniadanie dla rodzinki  lub ciekawy i efektowny poczęstunek dla gości.
Pomysł na przygotowanie tego dania  pochodzi z włoskiego czasopisma kulinarnego
/"Cucinare bene"/



W/g oryginalnego  przepisu jajka gotuje sie w koszulkach w wodzie z dodatkiem octu. Oczywiście zrobiłam wszystko w/g zaleceń, ale do gotowania jajek w ten sposób trzeba mieć odrobinę praktyki. Nie wyszło mi to zbyt dobrze.
 To ,co wyszło wykorzystałam, ale pozostałe jajka wrzuciłam na patelnię. 
Zrobiłam jaja sadzone /na miękko/.Okazało się,że pomysł nie był najgorszy i jajka mogłam z łatwością  umieścić na  cieście.

Składniki:/ilość i rodzaj  jajek można dobierać dowolnie/

  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 5 jajek przepiórczych
  • 1 jajo kurze
  • 100 g żółtego sera/pokrojony w kostkę/
  • 3 duże plastry szynki drobiowej gotowanej/lub  6 malutkich/
  • 1 żółtko do posmarowania ciasta
  • sól i pieprz  do smaku

Wykonanie:
Nastawić piekarnik na 200 stopni C.
Na rozgrzanej patelni teflonowej usmażyć jajka sadzone /jeśli ktoś woli można usmażyć z dodatkiem  małej ilości tłuszczu/ Jajko powinno być delikatnie ścięte, ale na tyle, by żółtko nie rozlewało się.
 Doprawić do smaku solą i pieprzem. Przełożyć na talerz.
Rozwinąć ciasto i pokroić  na kwadraty  /jeden o boku 14cm, a pozostałe  10 cm./. Na każdym kwadracie umieścić po plasterku szynki, jajko i kilka kostek sera żółtego. Rogi  ciasta połączyć ze sobą na górze  tworząc rodzaj  zamkniętej  paczuszki-koperty. Ciasto posmarować z wierzchu żółtkiem /można zimnym mlekiem/ i wstawić do rozgrzanego piekarnika.
 Piec ok.15-18 min. w gorącym piekarniku do delikatnego przyrumienienia się ciasta.
Jajeczka w cieście  francuskim najbardziej smakują  gorące, ale  zimne są  również  doskonałe.




Jajka  w cieście można podawać z dodatkiem zielonej sałaty

Doskonałym dodatkiem  do jajek może być również sos chrzanowy


Z resztek ciasta upiekłam małe koguciki i kaczuszki,które można schrupać lub potraktować jako ozdobę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szukaj po składnikach

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...